KARL INGAR ROYS
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TO WHOM IT MAY CONCERN, 3’, 2007
Dans cette vidéo, Kar Ingar Roys mixe différentes publicités afin de leur donner un nouveau sens. Le message est présenté comme de rapides annonces qui donnent la possibilité d’interpréter le travail comme une critique.(…)
Ces publicités veulent nous séduire commercialement avec l’illusion de l’éternelle beauté, la jeunesse, le succès. Mais si vous écoutez plus attentivement, l’histoire dans ces publicités devient très différente.
C’est aussi une « vidéo-lettre » où deux personnes terminent leur relation amoureuse. Le couple présente alors une confrontation de leurs espoirs, de leurs rêves et la vie intime de leur relation.
« to whom it may concern » devient alors une histoire très personnelle. Ces deux écoutes font émerger le langage caché, intime, qui est commercialement utilisé dans les publicités pour nous séduire.

In his video Karl Ingar Roys mixes together many different commercials to give the work a completely new meaning.
The message is presented just as fast as advertisings’ aesthetics, allowing the viewer to be tempted to interpret the work within an advertising critical context.
One becomes seduced by the editing. (…) The commercial seduces us with simple solutions of eternal beauty, youth and success.
But no; if you look closer at the video work, the video becomes something completely different. It is simply a video-letter where one person ends a relationship with another person.
The couple, though seen only from one perspective has a confrontation with their wishes, their dreams and the life that this person has lived in the relationship.
TO WHOM IT MAY CONCERN suddenly becomes something very personal. Since the idea suggests that it could be two separate interpretations of the work, the commercial and its language is stripped and revealed.
Anne-Britt Rage